Od czego zależy ruch na stronie organizacji?
Ruch na stronach internetowych generowany jest przez kilka podstawowych czynników. Zobacz, jak możesz wpłynąć na popularność witryny twojej organizacji.
Śledzenie ruchu na stronach internetowych jest możliwe dzięki ciasteczkom – informacjom na temat aktywności użytkowników sieci zapisywanych przez przeglądarki. Istnieją trzy podstawowe źródła ruchu na stronach internetowych: wejścia bezpośrednie, wejścia odsyłające oraz wyszukiwarki. Jako wejścia bezpośrednie liczone są wejścia z bezpośrednich wejść wpisywanych w wyszukiwarkę, wejścia na strony zdefiniowane w wyszukiwarce oraz wejścia z linków, które użytkownicy przesyłają sobie przez komunikatory, jak na przykład Skype.
Wejścia bezpośrednie świadczą o sile i popularności strony internetowej, a jeśli organizacja prowadzi właśnie kampanię marketingową – są dowodem jej skuteczności.
Ruch z witryn odsyłających to ten generowany poprzez kliknięcia w linki do strony znajdujące się na innych stronach internetowych, np. na stronach innych organizacji czy na portalach społecznościowych. Następnym źródłem ruchu na stronach internetowych są wyszukiwarki, a więc wizyty na stronach znalezionych dzięki wyszukiwarkom, np. najpopularniejszemu w Polsce Googlowi.
JAK TO ZROBIĆ?
Im wyższa pozycja strony w wyszukiwarce, tym większe jej prawdopodobieństwo wysokiego wskaźnika odsłon z wyszukiwani, a im lepiej wypozycjonowana strona, tym większa możliwość wysokiej pozycji w wyszukiwarkach. Dlatego też każda strona, której ambicją jest „zaistnieć” w wyszukiwarkach, powinna starannie zdefiniować słowa kluczowe, z którymi będzie kojarzona.