Tytuł modułu |
Tworzę własną stronę internetową (blog) |
Cele modułu i umiejętności cyfrowe do nabycia w trakcie zajęć ze wskazaniem, które podstawowe umiejętności cyfrowe zostały uwzględnione w scenariuszu
|
Cele: Celem głównym modułu jest poprawa kompetencji cyfrowych społeczeństwa oraz zwiększenie kompetencji korzystania z e-usług publicznych. Cele dydaktyczne szkolenia: 1. zapoznanie grupy szkoleniowej z podstawowymi systemami do tworzenia stron internetowych. Uczestnicy nabędą umiejętności w zakresie poruszania się po systemach służących do tworzenia stron, wyboru szablonu, edytowania i tworzenia treści. Uczestnicy nauczą posługiwania systemami CMS do zarządzania treścią na stronie internetowej. 2. zapoznanie grupy szkoleniowej z metodami tworzenia i ochrony treści na stronie internetowej. Uczestnicy nabędą umiejętności w zakresie obsługi programów do tworzenia materiałów audiowizualnych, procesorów tekstu, obróbki zdjęć i filmów. Uczestnicy zostaną zapoznani z podstawowymi zagadnieniami prawa autorskiego oraz metodami ochrony swojego wizerunku i ochrony swoich treści w Internecie. 3. zapoznanie grupy szkoleniowej z metodami pozycjonowania i promowania strony internetowej. Uczestnicy nabędą umiejętności posługiwania się narzędziem Google AdWords, dobierania grupy odbiorców, tworzenia reklam i rozpowszechniania informacji o swojej stronie. 4. zapoznanie grupy szkoleniowej z prowadzeniem profili swojej strony na portalach społecznościowych (Facebook, Twitter, Instagram, Youtube, Google Plus). Uczestnicy nabędą umiejętności w zakresie łączenia i przesyłania treści pomiędzy stroną internetową a portalami społecznościowymi. 5. zapoznanie grupy szkoleniowej z metodami komunikacji w Internecie (e-mail, czat, komunikator WhatsApp, komunikator Signal, komentarze pod wpisami). Uczestnicy nauczą się rozpoznawać negatywne zjawiska społeczne w Internecie (hate, trolling). Uczestnicy zostaną zapoznani z podstawowymi zasadami netykiety (savoir-vivre w Internecie). 6. zapoznanie uczestników szkoleń z platformą e-usług publicznych ePUAP, przekazanie im kompetencji z zakresu posługiwania się profilem zaufanym, przekazanie wiedzy odnośnie portali administracji publicznej, udostępniających możliwość załatwiania spraw przez Internet. |
Umiejętności cyfrowe do nabycia w trakcie zajęć: – umiejętności informacyjne: – podstawowa kompetencja cyfrowa – Wyszukiwanie informacji o towarach, usługach – Rozpowszechnienie w sieci informacji o swojej stronie. – Rozumienie zjawisk i zagadnień dotyczących tzw. fake news, hate, ochrony wizerunku osób oraz prawa autorskiego. – Wyszukiwanie treści związanych z rozwojem zainteresowań, kursów e-learningowych, podcastów tematycznych, platform z zasobami do nauki dla osób dorosłych. – umiejętności komunikacyjne: – podstawowa kompetencja cyfrowa – Umieszczanie na stronie internetowej stworzonych przez siebie tekstów, zdjęć, muzyki, filmów, oprogramowania – Uzyskiwanie pomocy online (czat, email, wideorozmowa) przy korzystaniu z usług firm turystycznych, telekomunikacyjnych, banków, urzędów itd. – Prowadzenie komunikacji z odbiorcami strony i mediów społecznościowych (netykieta, hate, trolling itp.). – umiejętności rozwiązywania problemów: – podstawowa kompetencja cyfrowa – Przenoszenie plików między komputerami / urządzeniami – Hosting strony internetowej. – Internetowe instrumenty promocji (reklamy, płatne posty, pozycjonowanie itp.). – Bezpieczne zarządzanie prywatnością w sieci. – Prowadzenie profilu na Facebooku, YouTube, Twitterze, Instagramie i in. – umiejętności związane z oprogramowaniem: – podstawowa kompetencja cyfrowa – Korzystanie z oprogramowania do edytowania zdjęć, plików video lub audio – Utworzenie strony internetowej z wykorzystaniem prostych w obsłudze narzędzi. – Podstawy obsługi systemów CMS i innych. – Tworzenie treści (słownej, graficznej, muzycznej, filmowej) na stronę internetową z wykorzystaniem prostych aplikacji: jak i gdzie ich szukać, jak instalować, jak i do czego używać, na co uważać i na co zwracać szczególną uwagę (pod kątem bezpieczeństwa i prawa autorskiego). – umiejętność korzystania z usług publicznych: – podstawowa kompetencja cyfrowa – Założenie konta w ePUAP i profilu zaufanego – Założenie konta w ePUAP i profilu zaufanego. – Wykorzystanie profilu zaufanego. – Rejestracja domeny internetowej. |
Grupa docelowa uczestników |
Scenariusz zajęć jest przygotowany do pracy z uczestnikami w grupie wiekowej powyżej 25 roku życia. |